Hvordan fylle ut og sende inn digitalt skjema?

 

Når du skal bruke et digitalt skjema, gjør du følgende:

  1. Klikk på lenken til det skjemaet du ønsker å benytte.
  2. Logg på der det kreves/ønskes eller gå videre til skjema uten lagring.
  3. Opprett en bruker for deg eller din organisasjon på Min side. Både fornavn- og etternavnfeltet må benyttes. For organisasjoner f.eks. slik:
                                          Fornavn: Røde Kors   Etternavn: Bodø
  4. Klikk for å lese personvernerklæring om det kreves i skjemaet, og trykk Aksepter-knappen for at du har lest den.
  5. Start utfyllingen av skjemaet, og bruk Neste-knappen for å gå videre til neste skjema-side.
  6. Fortsett utfyllingen på hver skjemaside til du kommer til siste skjemaside, som er oppsummeringen. Du kan mellomlagre underveis ved å trykke på Lagre-knappen. Lagring skjer også automatisk når du er innlogget på Min Side.
  7. Du kan også fylle ut deler av skjemaet ved å gå mellom stegene til venstre ved å klikke på de.
  8. Kontroller at oppsummeringen stemmer, og klikk på Send inn-knappen.
  9. Du får opp en Web-kvittering som du
    a) kan lagre b) skrive ut c) laste ned siden
    Skjemaer der vi ikke spør etter personsensitiv informasjon tillater også d) sende kopi til e-postadressen i vinduet nederst eller e) sende til en annen e-postadresse.

digitale skjema

Diverse Kultur og miljø
Opplæring i skole > Eksamen Utdanning > Opplæring i skole
Utdanning > Fagopplæring Samferdsel
For politikere i Nfk Tilskudd
Utdanning > Inntak Utdanning
Kontaktskjema Varsling og beredskap