Hvordan fylle ut og sende inn digitalt skjema? Når du skal bruke et digitalt skjema, gjør du følgende: Klikk på lenken til det skjemaet du ønsker å benytte. Logg på der det kreves/ønskes eller gå videre til skjema uten lagring. Opprett en bruker for deg eller din organisasjon på Min side. Både fornavn- og etternavnfeltet må benyttes. For organisasjoner f.eks. slik: Fornavn: Røde Kors Etternavn: Bodø Klikk for å lese personvernerklæring om det kreves i skjemaet, og trykk Aksepter-knappen for at du har lest den. Start utfyllingen av skjemaet, og bruk Neste-knappen for å gå videre til neste skjema-side. Fortsett utfyllingen på hver skjemaside til du kommer til siste skjemaside, som er oppsummeringen. Du kan mellomlagre underveis ved å trykke på Lagre-knappen. Lagring skjer også automatisk når du er innlogget på Min Side. Du kan også fylle ut deler av skjemaet ved å gå mellom stegene til venstre ved å klikke på de. Kontroller at oppsummeringen stemmer, og klikk på Send inn-knappen. Du får opp en Web-kvittering som du a) kan lagre b) skrive ut c) laste ned siden Skjemaer der vi ikke spør etter personsensitiv informasjon tillater også d) sende kopi til e-postadressen i vinduet nederst eller e) sende til en annen e-postadresse. Publisert avACOS System Publisert22.08.2018 11:58