OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Du er her:

Vårt verdisyn

"" - Klikk for stort bilde

Vår pedagogiske forankring

fra Læreplanverkets overordnede del

Dannelse og utdannelse

har likeverdig vektlegging i Overordnet del av læreplanverket. Faglig og sosial læring henger sammen, og utvikling av hele mennesket vektlegger vi derfor i arbeid med fagene.

Opplevelse av trygghet

og tilhørighet gir bedre forutsetning for mestring og utvikling. Vårt læringsmiljø gir plass til den enkelte elev, i et fellesskap med andre.

Skolens undervisningsmetoder

skal bidra til nysgjerrighet og lærelyst.

Skolens ansatte

er gode rollemodeller som viser omsorg for elevene. I det ligger også veiledning og hjelp til å ta gode valg når det kommer til utdanning og livsmestring.

Profesjonalitet og kvalitet

preger samhandling både i og utenfor skolen.

Vårt elev- og læringssyn

Vi møter alle

elevene med anerkjennelse, respekt og omsorg.

Uavhengig av alder,

har vi fokus på at eleven skal forstå hva rollen som elev innebærer, og hva det vil si å være del av et læringsfellesskap.

Elevmedvirkning

og deltakelse i egen læringsprosess vektlegges.

Positive mestringsopplevelser

bidrar til læring og utvikling. Å bli møtt med forventning om innsats styrker motivasjon for læring.

Læringsmålene

skal være realistiske og metodene tilpasset og mangfoldige.

Vurdering og veiledning,

og å øve på egenvurdering i faglig og sosial læring er en naturlig del av undervisningen.