OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Du er her:

Slik kommuniserer vi i Nordland fylkeskommune

2 Prinsipper for god kommunikasjon

Nær 

Det skal være kortest mulig vei fra spørsmål til svar, og det skal være enkelt å finne svar. 

Det vi gjør betyr mye for innbyggere og gjester i Nordland. Vi skal derfor vise forståelse når mennesker blir praktisk eller følelsesmessig påvirket av våre handlinger.

Tydelig

Vi skal bruke et tydelig og forståelig språk tilpasset målgruppa.

Vi skal være en synlig avsender og bruker derfor fylkeskommunens grafiske profil i alt vi produserer og sender ut. 

Relevant

De som besøker oss på digitale plattformer skal finne det de trenger og ha en god brukeropplevelse. Hovedkanalen for kommunikasjon er nettsidene våre, og primært nfk.no.

Åpen

Vi skal være tilgjengelige og invitere til dialog.

Inkluderende

Vi skal ta berørte innbyggere med på råd og involvere dem i utforming av politikk og tjenester. 

Aktiv

Vi skal aktivt gi informasjon om rettigheter og muligheter.