2 Prinsipper for god kommunikasjon
Nær
Det skal være kortest mulig vei fra spørsmål til svar, og det skal være enkelt å finne svar.
Det vi gjør betyr mye for innbyggere og gjester i Nordland. Vi skal derfor vise forståelse når mennesker blir praktisk eller følelsesmessig påvirket av våre handlinger.
Tydelig
Vi skal bruke et tydelig og forståelig språk tilpasset målgruppa.
Vi skal være en synlig avsender og bruker derfor fylkeskommunens grafiske profil i alt vi produserer og sender ut.
Relevant
De som besøker oss på digitale plattformer skal finne det de trenger og ha en god brukeropplevelse. Hovedkanalen for kommunikasjon er nettsidene våre, og primært nfk.no.
Åpen
Vi skal være tilgjengelige og invitere til dialog.
Inkluderende
Vi skal ta berørte innbyggere med på råd og involvere dem i utforming av politikk og tjenester.
Aktiv
Vi skal aktivt gi informasjon om rettigheter og muligheter.