OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Redusert åpningstid i julen

Sentralbordet vil være stengt julaften og nyttårsaften

På virkedager i romjula er åpningstiden 10:00 - 14:00

 

Du er her:

Kjennetegn

Kjennetegnene på en helsefremmende og inkluderende skole er en samling av nasjonale anbefalinger og forskrifter. De er utarbeidet for å forenkle implementering av ulike tiltak, definere resultatmål og evaluere status og framdrift.

1. Forankring

Helsefremmende arbeid er forankret i skolen

(Skolen har forankret arbeidet med helsefremmende skoler i skolens planer og praksis.)

2. Handlingsplan

Skolen har en handlingsplan for helsefremmende læring. Skolen har en helhetlig tilnærming for å forebygge mobbing, rus, vold og annen skade. (Skolen arbeider systematisk med kjennetegnene og arbeidet evalueres, for å kunne gjøre prioriteringer på innsatsområder).

3. Læringsmiljø

Skolen arbeider med et trygt og inkluderende skole- og arbeidsmiljø som fremmer helse, inkludering, trivsel og læring (Medvirkning fra elever og ansatte).

4. Kunnskapsbasert

Skolen jobber tverrfaglig med livsmestring og folkehelse.

5. Samarbeid

Skolen samarbeider med skolehelsetjenesten, hjem og nærmiljø. (lærebedrifter vgo)

6. Læringsklare elever

  • Læringsklare elever er et foreldre/foresatt-ansvar, skolen legger til rette for foreldremøter med tema: «Ikke forhandlingsbare behov»
  • Skolen legger til rette for fysisk aktivitet, bevegelsesglede og hvile. 
  • Skolen sikrer fysisk og pedagogisk tilgjengelighet for alle, i tråd med prinsippene for universell utforming. 
  • Skolen følger nasjonale retningslinjer for mat og måltider i skolen.